Underbar kväll..

En sådan underbar dag vill jag börja med att säga! Full rulle hela dagen!

Tog bussen från Hornstull mot Fridhemsplan och mitt möte med söta Expressen-Sofia där jag åt en utsökt räksallad på Thelins.
Där satt vi och tjattrade och gjorde en intervju. Efter de åkte vi ner mot Essingen där fotografen Martina Huber tog en massa jätte fina bilder. Hon är verkligen super duktig. Hoppas att jag kanske kan få använda mig av några bilder? Kanske om jag frågar snällt. ;)

Efter intervjun och fotograferingen som höll på i stort sett halva dagen åkte jag till Sturehof där jag skulle käka middag med Christer Funk. I väntan på Christer beställde jag ett glas rosé och ringde upp min dotter för att kolla om hon var i närheten och ville komma och hålla mig sällskap. Dock hade hon fel jacka på sig för att beblanda sig med folket på stureplan. Haha! Ja, vad ska man säga? Själv har jag ju blivit lurad lite här och var dagen till äro så jag tänkte dra till med nåt kul på Regina också när jag ändå pratade med henne i telefon så då lurade jag i henne att det fanns en massa nakenbilder ute på henne på flashback, vilket hon köpte totalt (kanske inte så konstigt iofs men tanke på dem så kallade tuttbilderna)! Hon blev helt förstörd och började försäkra mig om att dem enda naken/underklädes-bilderna som finns på henne är på henne och Isak och då kände jag verkligen att jag inte ville höra mer så då avslöjade jag mitt lilla april-trick såklart! April April, din dumma sill!  A, roligt var det iallafall!

När Christer äntligen kom käkade jag en Dalarömacka till middag och det har jag inte gjort sen jag käkade tillsammans med Iva Carlén (Johan Carléns mamma) så det var ett bra tag sen. Christer sörplade i sig en jordärtkockssoppa för han hade busat och käkat en räkmacka tidigare på samma ställe så han var inte så hungrig. Hihi. Efter mycket trevligt snack, härligt sällskap och gott vin blev det en utsökt efterrätt som jag inte kunde låta bli att ta en bild på. Helt underbar var den. Kommer drömma om den i natt!

Morgondagens schema lyder som följande;

06:35 - Upp och väcka sonen som ska till skolan. Göra lite frukost och ta det lugnt framför nyhetsmorgon med en kopp kaffe och kolla packningen och sånt.
10:30 - Kommer Fredrik och hämtar upp mig och Isak då vi släpper av honom utanför hans jobb för att sedan åka och käka lunch och invänta tåget till Ludvika.
13:07 - Avgår tåget från Centralen mot Ludvika, byte i Västerås. Jobbigt, men det gick visst inga direkttåg ändå fram.
15:56 - Äntligen framme hos min söta lilla Guddotter Caroline och Thomas och lilla Jonathan där jag ska spendera 3½ underbara dagar!
Ska försöka blogga så mycket jag kan därifrån!

Nu är det dags att spendera några sista minuter med Isak och Regina innan jag ska krypa till Kojs!
God natt alla söta läsare!



Bilden på den fullkomligt underbara efterrätten! Smaskens!


Puss Jossan

Kommentarer
Postat av: Thomas

Oj vilket dagsschema du hade i går!

Blir trött bara av att läsa det.

Men maten måste ha varit god och efterrätten, MMMM!

Den ser ut som ett konstverk ju.

Jäkta inte i dag nu utan försök ta det lite lugnt. På tåget ska du slappa så du orkar med stressen i Ludvika. Där har jag åkt genom på väg till Köppebä när jag hälsat på en bekant där. Då åkte jag norrifrån genom Gävle å sedan mot Falun.

2009-04-02 @ 08:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback