En speciell Onsdag

Nu är jag inne på tredje dagen från helgen. Tänkte skriva om saknaden av den, men sitter paralyserad av Tv.4 nyhetsmorgon där Per Ragnar och en föräldrapsykolog sitter och viftar hektiskt med händerna och förklarar att äldre (gamla gubbar och gummor) är mycket bättre som föräldrar.

Föräldrapsykologen säger att hon inte har något dokumenterat bevis, men hon ser ute på stan hur stressade unga föräldrar är. Dom "vallar" sina små barn i vagnen samtidigt har mobilen i högsta hugg!

Snacka om att genelalisera! Det måste finnas olikheter fördelar och nackdelar i alla lägen! Att Alex Schulman är frukost gäst och än en gång lobbar för sin bok om sin far som var en äldre pappa är en sak! Men att vinkla hela intervjuen till att det skulle vara så jäkla mycket bättre med att bli pappa vid 50-60 ja tom äldre kändes inte rätt.

Helt plötsligt handlade det bara om samma fördelar om och om igen! närvaro, närvaro, närvaro. Tror nog att det går att uppnå utan att hjärncellerna uppnått övre medelsträcket.
Var finns nackdelarna?
Ja i Just Alex fall måste de värsta vara nu när han ska börja producera barnbarn, eller att ha föräldrar som aldrig har tid för sina barnbarn för att mormor, morfar, farmor, och farfar har egna barn som kanske tom är yngre än ditt eget. det måste väl ändå vara att missa livets skörd.

Min personliga uppfattning är att kroppen säger ofta till när kvinnan vill bli gravid, den s.k. biologiska klockan. Medans männen är oftast aldrig är mogna för att få barn därav kan dom sprida sin säd tills de dör *smile*  och tur är väl de, för vi mognar olika
snabbt kvinnor som män



Min dotter och jag



Min Son


Puss Jossan









Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo men lite sanning ligger det väl ändå i att vart man än vrider och vänder sig så ser man mobilpratande mammor dragandes sina barnvagnar...

2009-04-08 @ 10:28:55
Postat av: Laila

För att inte tala om alla dessa lattemorsor...många cafeägare som prisar dom

2009-04-08 @ 10:33:30
Postat av: Thomas

Jadu Jossan, det är nog fel på tidsandan inte alla pappor och mammor som jäktar ja och för övrigt andra nära släktingar också. Själv så skulle jag nog inte vela bli far igen, det räcker med dom som redan finns och deras avkommor. Har jag rätt eller fel?

2009-04-08 @ 12:36:19
Postat av: selle

Tjena :) Måste få fråga :

Vart kommer du ifrån ? :) du ser inte svensk ut det gör inte dina barn heller :) skulle vara kul och få svar :)

2009-04-08 @ 19:10:08
Postat av: Sofia

Hej Jossan! Tittar in här ibland :) Kul att se vad som händer hos dig:)



Enig med dig, tror på den biologiska klockan, man kan inte genelalisera... Nackdelar och fördelar gammal som ung förälder.. Tror exempelvis att man som ung förälder har mera energi för sina barn, men som äldre förälder kanske mindre bollar i luften runt om.

Jag väntar på klockan:)så blir det nog rätt! Hoppas allt är bra med dig Jossan!

Vill du fixa mina naglar? Vad gör du acryl lr gele? Kram!

2009-04-09 @ 20:38:58
URL: http://neverstop.blogg.se/
Postat av: Maria

Underbara vår :) sitter du i solen nu? Ha en mysig påskafton.



Puss Grannen

2009-04-11 @ 12:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback